onsdag 11 september 2013

Strulig fondant och hopplösa kor

Sådär. Nu är jag klar för idag. Resultatet kommer upp under morgondagen ;) 

Jag inser lite nu i efterhand att det nog inte va nån bra kväll att baka tårta på. Trött efter en lång arbetsdag, som grundades med en natt med minimalt med sömn och sen lite rejäl spänningshuvudvärk på det. :( 
Dessutom, som om inte det var nog, så har nåt blivit knas med mmf:en jag gjorde i förrgår för det var fullt med hårta bitar i. Tror att jag slarvade med omrörningen :-/ 

Tanken var att det skulle bli en vit rund tårta med en eller flera små söta kossor uppepå. Men fondanten var inte samarbetsvillig och jag är urkass på att modellera så det blev inga kossor. Ej heller katter eller grisar. Då fick jag tänka om. För mmf som jag skulle täcka tårtan med va ju inget rolig. Aha tänkte jag efter lite googlande. Jag gör en randig tårta! Lättare sagt än gjort när kvällen börjar bli sen och bagerskan är trött i ögat.... Det slutade iaf med att det inte blev några ränder utan istället prickigt :-)
Och som sagt var, bilder kommer imorgon!! 

Nu har jag klagat färdigt. Dags att blunda ett par timmar. Imorgon ska den andra tårtan färdigställas. 

Kram å gonatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar