måndag 25 november 2013

Ruffle ombre cake!

Utmanade mig själv med lite nya tekniker vid det senaste tårtbaket :) 

Bl.a. Så spritsade jag utsidan av tårtan med sk ruffles - volanger. Mycket enkelt egentligen men ser väldigt avancerat ut. 

En ny typ av fyllning testade jag också på. Whipped Cream cheese frosting heter den. Inte så söt och sliskig utan lite fräschare i smaken. Dock höll det på att gå riktigt illa, då jag upptäckte att nästan halva burken med Philadelphia var uppäten *morr* tuuuur att det gick att rädda ändå..... *phew* 

Dessutom gjorde jag för första gången i mitt liv en våningstårta, med två våningar. Dock blev skillnaden mellan de båda våningarna inte så stor i diameter så de Smälter ihop något... Men men. Snygg blev den iaf!!!

Denna tårta består av vaniljbottnar som är färgade i ombre pink. Alltså skiftande rosa toner på de tre bottnarna. Fylld med ett lager marschmallowfluff och ett lager whipped cream cheese frosting. Spacklad med smörkräm och täckt med spritsad smörkräm. Dekorationerna består av sugarpaste. 








Riktigt snygg if I may say so myself :-D 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar